Despre Bajaj

BAJAJ: o istorie intre Kawasaki, KTM, Husqvarna, Triumph si… Vespa. In prezent, Bajaj este al treilea mare producator de vehicule cu doua si trei roti la nivel mondial. Daca vorbim doar de trei roti, este lider mondial. Cu o istorie de peste 75 de ani, BAJAJ a reusit in decursul acestor ani sa dezvolte parteneriate solide, ajungand de exemplu ca un singur model de motocicleta, PULSAR, sa fie fabricat in peste 10.000.000 exemplare!
Istoria BAJAJ incepe 1945, perioada in care Mahatma Gandhi si toata India se luptau inca pentru eliberarea Indiei de sub dominatia Britanica. Lamnalal BAJAJ, intemeietorul firmei, era considerat de Gandhi ca fiul lui. A pune India pe roti a fost misiunea care a dus la crearea unei legende, rezultand acum un conglomerat de firme ce se situeaza acum in India in Top10.

Primul pas a fost, in 1958, inceperea colaborarii cu Vespa pentru distributia vehiculelor cu doua si trei roti in India, iar 10 ani mai tarziu firma incepea deja demersurile pentru a incepe productia de scutere. Tot dupa 10 ani, este dezvoltat primul scutere sub nume propriu, dupa ce depasise deja in anii precedenti 1 milion de vehicule produse.
In 1986 incepe colaborarea cu Kawasaki Heavy Industry, aducand pe piata modelul Kawasaki Bajaj KB-100 urmat in 1991 de Kawasaki Bajaj 4S Champion iar in 1997 de Kawasaki Bajaj Boxer.
In 2001 BAJAJ incepe sa exporte vehicule, dupa ce de-a lungul anilor si-a dezvoltat o serie de modele, avand deja un succes foarte mare cu Pulsar, in 2011 ajungand ca doar pentru export sa depaseasca 1.000.000 de vehicule.

Un alt pas important a fost in 2007 colaborarea cu KTM, prin achizitia initial a unui pachet de 14.5% din actiuni, urcand in 2013 la 47.97%. Colaborarea s-a dovedit a fi ceea ce ambele companii doreau: Bajaj si-a largit gama, atacand segmentele premium, iar KTM a trecut de la pierdere la profit, devenind o marca internationala, intrand pe piete precum India, China, Malaesia, Columbia, Filipine, Indonesia si Brazil. Toate aceste piete au adus cresteri exponentiale ale vanzarilor de KTM in intraga lume, an de an, in prezent apropiindu-se de 250.000 motociclete vandute anual (de la 65.000 in 2008).

La finalul anului 2016, Bajaj lanseaza propriul model in gama 400, Dominar. Plecand de la motorul de KTM DUKE 390 (373cc), Dominar are un cadru perimetral, slipper cluch, dual channel ABS, far full led si multe alte elemente care o fac sa fie printre primii la categoria ei. Sa nu uitam de discul de frana fata oversized (320mm) si franele exceptionale.

In prezent Bajaj a inceput productia modelelor Husqvarna, marca apartinand tot de KTM (achizitionata in 2013 de la BMW), iar din 2020 intra in scena Triumph, atunci cand se va face pasul in alta categorie de motociclete, pana la 800cc (citeste comunicatul Triumph / Bajaj). De mentionat ca inainte de a incepe discutiile cu KTM, au existat sanse ca marca Triumph sa fie cea in care Bajaj sa se implice, dar nu s-a ajuns la niciun acord. Ca fapt divers, si Ducati a fost in discutie, dar celor de la Bajaj li s-a parut suma ceruta mult prea mare, marca fiind vanduta intr-un final catre Audi.